2009. április 1., szerda

Közlekedési gondolatok

Ha a nap közlekedéssel indul, az idő remek alkalmat nyújt arra, hogy magvas gondolataim szülessenek. Ma épp a közlekedéssel kapcsolatban állapítottam meg szükségszerűségeket. Talán a hálás utókor majd rólam nevezi el ezeket a törvényszerűségeket, talán nem, de a megállapítást mindenképpen megérte. Szóval: Az előzési lehetőségek furcsamód nem a forgalomtól függnek, hanem attól, hogy sietsz-e vagy sem. (Itt mondanám el, hogy teljesen mindegy, hogy hogyan alakul a járművek helyzete az utakon, minden attól függ, hogy mennyire sietős az utad.) Ha ráérsz, remek lehetőségek nyílnak arra, hogy gyorsabban odaérhess valahova, ahova később is bőven ráérnél. Ha időre kell menned, az állandó szembeforgalom nem teremt lehetőséget a haladásra. Kivéve persze azt az esetet, amikor záróvonal van. Az előzési tilalom megszünteti a szembeforgalmat. Ez olyan tény, mint az, hogy a leáramlás felhőoszlató hatású. A szembeforgalom ilyenkor kivár, és az első lehetőségnél halmozottan jelentkezik. Ebből a szabályból következik, hogy a szaggatott vonal forgalmat generál, a hosszú fehér csík oszlat. Ugyanígy egy átlagos sebességgel haladó kocsisorhoz előbb vagy utóbb csatlakozik egy olyan tag, aki lényegesen lassabban szeretne haladni, mint a többiek. A lassú autók előzési lehetőségnél automatikusan felgyorsítanak, záróvonalnál viszont fékeznek. Megállapítható tehát, hogy a záróvonal fékezőleg hat a balfaszokra. Ugyanezen népcsoport tagjai szintén felgyorsítanak akkor, ha az út párhuzamos közlekedésre alkalmassá válik. és fékeznek akkor, ha újra egysávosra vált. Ebből is világosan látszik, hogy az emberi hülyeség örök..

Nincsenek megjegyzések: