2009. február 23., hétfő

Muszaka újra

Hétvégén újra muszakát késztettem. A nej egy padlizsánnal örvendeztetett meg, ami valahol a világ másik felén szökkent szárba, és egy hétig a hűtőnk fogja volt. Kicsit sajnálnám, ha megint csak magyar termékek lennének a boltokban, mert ez azt jelentené, hogy eltűnne a zöldségválaszték nagy része, és maradna a krumpli, a hagyma, káposzta, a vermelt répafélék, és még pár dolog. Ha választhatok, hogy magyar vagy külföldi legyen , akkor persze szívesebben döntök a hazai mellett, de ilyenkor nem terem nálunk padlizsán, és néha jól esik becsempészni a nyár Ízeit a hideg télbe. Darált sertéslapockát késztettem el pörköltösen. Régebben anyám mindig a másnapra megmaradt pörköltet darálta le a rakott miskulanciák és milánói szószok számára, de én igyekszem úgy főzni, hogy ne legyen annyi maradék, így ez is célirányosan erre készült. Mivel paradicsom nem volt itthon, és a padlizsánkészlet is csak egy darab bánatos növényre korlátozódott, így krumplit is használtam töltelékként. Tűzálló tálba rétegeztem a hozzávalókat, tejföllel, olívaolajjal, és sajttal gazdagon, majd forró sütőben egy óráig sütöttem. Akkor jó, ha már a jénaiba belenézve látjuk, hogy benn fortyognak az összetevők. Forrón tálaljuk, a zaftot puha fehérkenyérrel tunkoljuk ki..

Nincsenek megjegyzések: