2008. november 11., kedd

Feltételezések

A tudatos világ egy része feltételezésekre épül. Ezek segítenek bennünket, vagy éppen akadályoznak céljaink elérésében. Sok mindent gondolhatunk magunknak. Feltételezhetjük, hogy létezik egy felsőbb hatalom, aki jóságosan vigyáz ránk, vagy büntet, ha úgy hozza kedve, gondolhatunk arra is, hogy esetleg élnek a Földön kívül is apró zöld (vagy kék) emberek, sőt azt is, hogy máshol sokkal jobb mint itt, sőt még a kerítés is kolbászból van. Elképzeléseinknek csak a józan ész szabhat határt, vagy a legtöbb esetben még az sem. Én is a feltételezéseim rabja vagyok. Persze igyekszem megszerezni a bizonyosságot bizonyos esetekben, ugyanakkor néha úgy érzem, mintha a világ zárkózna el tőlem, meghagyva engem a gondolataim között, bizonyosságot nem szolgáltatva azokról a dolgokról, amikre vágyom. Mit gondolhat vajon, ha olvas engem, hogy telik a napja, milyen zenét hallgat - mind mind olyan kérdések ezek, amikre választ nem kaphatok, mert nem ír, mert hallgat. Talán olvas engem, talán nem. Írásaim a kukában landolnak, vagy lehet, hogy mégsem? Kiváltanak valami érzést, vagy semmi hatásuk nincs? Míg bizonyosságot nem találok, ezekben a kérdésekben inkább borús gondolataim támadnak. Hagyom is inkább a fenébe ezeket, és iszom egy teát. Kár annyit gondolkodni, éljünk a pillanatnyi örömöknek. Csak az a baj, hogy nem tudok felejteni.

Nincsenek megjegyzések: