2008. október 22., szerda

Egy csepp benzin

- Mondja uram, mibe kerül egy csepp benzin? - Egy csepp? Az semmibe..
- Igen, akkor csepegtesse nekem tele a tankot..

Öreg vicc, de ennek kapcsán jutott eszembe az a folyadék, ami jelenleg a világot mozgatja. Rockefeller korában még haszontalan mellékterméknek számított, nem is igazán tudtak vele mit kezdeni, folttisztításra ajánlották. A petróleumgyártás mellékterméke volt mindaddig, míg egy derék német rá nem jött az igazi erejére. Onnan kezdve meredeken felfelé ívelt a karrierje, ami még most is tart, lévén nem találtunk megfelelő alternatívát a kiváltására. Én még abba a szerencsés vagy szerencsétlen korba tartozom, aki még ismerhette a 17 forintos benzint. El sem tudom hinni, hogy annyiba került egy liter ebből a löttyből. A régi, három forintos literenkénti ár már nekem is a balladai homályba vész, de arra meg a szüleim gondolnak vissza nosztalgiával. Emlékszem, mikor a taxisblokád idején, több mint a duplájára emelték az árát, azt hittem vége lesz a világnak. Már abban az időben is mobilnak éreztem magam a saját autó (Trabant) birtoklásával és érzékenyen érintett az akkori igen magasnak tartott ár. Most így visszagondolva a mai hír hallatán, hogy esik 10 forintot ar ára és ezzel lesz 275 forint körül, hát, olyan nevetségesnek érzem az akkori sirámaimat. Most már bármikor tankolnék annyiért, sőt még a fürdőkádat is televenném. Hogy változnak az idők!

Nincsenek megjegyzések: