2008. augusztus 31., vasárnap

Muszaka

Ma, megtörve a vasárnapi ünnepi ebédek során kialakult menüsort, az elmaradhatatlan húslevesen kívül muszakát készítettem. Mostanság van szezonja a padlizsánnak, amit egyesek törökparadicsom, mások tojásgyümölcs néven illetnek, de bárhogy is hívjuk, ugyanazt a lila héjú kemény, enyhén tökszerű termést értjük alatta. Rengeteg kellemes étel készíthető belőle, például a ma alkotott muszaka, de rántva is kitűnő, vagy parázson megsütve padlizsánkémnek is kiváló. A mai étel emígyen készült:
A padlizsánt meghámoztam, vékony szeleteket vágtam belőle, majd olajon elősütöttem. Ledaráltam a sertéslapockát, majd apróra vágott hagymán megsütöttem. Fűszereztem őrölt borssal, sóval, kakukkfűvel. Tűzálló tálba rétegeztem, egy réteg padlizsán, tejföl, karikákra vágott paradicsom, a megsütött darált hús, kevés só, és fűszerek ízlés szerint. Az utolsó rétegként padlizsán került, majd zárásnak paradicsom. 180 fokra előmelegített sütőben forrásig sütöttem, majd grillre váltva sajtot olvasztottam a tetejére. Felséges étel így nyárutó alkalmával, bárkinek szívesen ajánlom!

Nincsenek megjegyzések: