2008. augusztus 12., kedd

Aldi

Aldi - erről a szóról eddig csak Al di Meola a világ egyik legjobb gitárosa jutott eszembe, nem gondoltam volna, hogy ez a pár betű mást is jelenthet. Igazából jó lett volna megmaradni a gitárművésznél, de a hétvégén, Siófokon járva rá kellett jönnöm arra, hogy más is lehet, nagyon más is. A nej említette volt, hogy egy német áruházlánc is ezt a nevet viseli, ahol jellemzően igénytelen termékeket lehet relatíve olcsón kapni, de eddig ez az információ nem törte át az ingerküszöböm határát. Hétvégén azonban, a szokásos balatoni munkára indulván azt az elhamarkodott kijelentést tettük, hogy nem viszünk magunkkal ételt, majd megvesszük a közeli Tescóban, minek utaztassuk? Hiba volt. A tó mentén élő populáció úgy gondolta, hogy kedves szombat délelőtti elfoglaltság a helyi nagyáruház elözönlése, így igazából a parkolóig sem jutottunk el, hanem a fogyasztás ezen, igényességéről amúgy sem túl híres szentélye mögötti, nemrég kiépült bevásárlóközpontnál leltünk parkolóhelyet. A nej rögtön bevette magát egy cipőboltba, ahol nekem vettünk egy papucsot az első öt percben, majd mivel ő továbbra sem akart előjönni a lábbelik közül, én a napi betevő beszerzéséhez fogtam. Az első ötlet továbbra is a Tesco volt, de hamar letettem róla, hiszen észleltem, hogy a nagytes(c)ó lábánál egy kis Aldi áruház is nyílt. Benéztem, de benéztem. A nej jóslata igaznak bizonyult. Tulajdonképp semmi olyat nem sikerült venni, amit szerettem volna, így vettem helyette mást, amit nem akartam, illetve mindenféle veszélyesnek tűnő kísérletbe fogtam, új, számomra teljesen noname termékeket illetően. Magyar terméket elvétve találni, tele van minden tökismeretlen német (vagy osztrák) tucatárúval. Hozzá képest a Tesco a londoni Harrods. Akartam venni rendes, általam kedvelt sört - nem volt. Mindenféle tökismeretlen német nevű sör volt, márkát még nyomokban sem tudtam felfedezni. Volt egyféle tojás, és budiillatosítóból is kénytelen voltam olyat venni, ami nem kompatibilis a családban fellelhető egyik típussal sem. Egyedül a tej volt olcsóbb (de arról már írtam) igaz abból sem mertem megvenni ismeretlenül egy kartonnal. Szóval, nem gondoltam volna, hogy vissza fogom sírni bármelyik magyar üzletet. Minősítése - a tej olcsó, de amúgy kerülendő, csak és kizárólag végszükség esetén.

Nincsenek megjegyzések: