2008. május 9., péntek

Petrezselymet ne!

Vannak nehezebb dolgok is a főzésnél! Például a jó főzés biztosan nehezebb, de  a pontos adagokban jól főzés még annál is. A második még talán megy is nekem, de a harmadikkal örökös gondjaim vannak. Általában felüllövöm a szükséges mennyiséget (Ami egyfelől szerencse, hisz senki sem marad éhen) másfelől meg sokszor kerül rá sor, hogy tetemes mennyiségű maradék képződik, amit azután a végén, mivel sehogy sem akar elfogyni, ki kell dobni. Nem szeretek ételt kidobni, ez valahogy belém nevelt dolog lett az évek folyamán, így amíg lehet, próbálom átalakítani valami mássá, és itt elsősorban nem a szervezeten belüli átalakításra gondolok. Na persze, nem egyes modern művészek példájára gondoltam, akik mindenféle bizarr élelmiszer-alapanyagokból alkotnak mulandó műalkotásokat(?), hanem az egyik étel másikba való átfordítását. Így jártam a héten is, amikor is egy tetemes adag megmaradt rizsköretet alakítottam át tejberizzsé. Szerencsére nem volt túl sós, így fel sem tűnt az édesség előélete, és bár gasztronómiai kísérletezőkedvem töretlen, szerencsére annak idején nem illettem a rizst petrezselyemmel, mert bár mint köret úgy nagyon jó, egy petrezselymes tejberizs meglehetősen furcsa édesség lehet, és azt hiszem sosem próbálnám ki önszántamból..

Nincsenek megjegyzések: