2007. december 6., csütörtök

Buta, de következete

Ma, miután a családomat elszállítmányoztam a vasútállomásra épp meg akartam fordulni, amikor a következő eset történt meg, amit furcsállok. Éppen tolatni kezdtem a kocsival, amikor egy közeledő nő, aki elhatározta, hogy a kocsi mögött fog átmenni, hirtelen futásba csapott át. Először nem értettem miért. Lassan, komótosan haladtam hátrafelé, ő viszont egyre gyorsabban szaladt, míg végül sikerült átfutnia az autóm vége mögött, majd szépen visszaváltott gyalogtempóra. Az Istenadta elhatározta, hogy mögöttem megy át, és ehhez következetesen ragaszkodott is, még az sem zavarta, hogy az autó arrafelé halad.Mondanám, hogy nő volt a szerencsétlen, de ebben a helyzetben úgy vélem, hogy az emberi butaság nemfüggetlen, úgyhogy ezen a ponton a feministák megnyugodhatnak. Ejtőernyős tanfolyamon az elsők között mondták el, hogy légcsavaros repülőt elölről, és helikoptert hátulról sosem kerülünk meg! Akkor nem értettem, hogy miért mondják ezt el, hisz annyira világos. Most jöttem rá, hogy egyes emberekben ez korántsem ennyire evidens, és mindenkinek el kellene mondani még kiskorában, hogy nálunk keményebb (tehát nagyjából minden) előrefelé mozgó tárgyat hátulról, a hátra mozgó tárgyakat pedig elölről kerülünk meg. Már csak a saját testünk és lelkünk védelmében is. Mától én is aktívan teszek azért, hogy ez a tudás továbböröklődjön. Még hasznos lehet..

Nincsenek megjegyzések: