2007. július 5., csütörtök

Bojlerblog

A hétfőn sikerült végre alkalmat találni arra, hogy a nagybeteg bojlerünket alaposabban szemügyre vehessem. Életének vége felé már gyanúsan sárga víz szivárgott belőle, és ez semmiképpen nem jelentett jót. Szétszedve több dolgot állapíthattam meg a szerencsétlenről. Mindenek előtt tele volt vízkővel. Fent említett anyag lerakódott benne akár csak a guánó, keményen és vastagon, ha már a dolog költészeti oldalával szeretném érzékeltetni, hogy mit találtam. A fűtőszál teljesen kikészült, visszaszerelhetetlen állapotban volt. Több helyen megrepedt és a tövénél el is törött. Még egy nappal előtte fűtött, de nem száz százalékosan, illetve az automatát is levágta. Most már legalább látszott, hogy miért.
Ímhol a fent említett beteg fűtőszál.
Az alaplemez tömítésén kívül (ami persze a leszereléssel együtt jár) cserélni kellett az aktív anódot, mert ez teljesen eltűnt. Ebből saját hanyagságom látszik csak, hisz a nem létező anód nem tudta megvédeni a készülék belsejét a vízkő alattomos támadásával szemben. Egy alapos pucolás is ráfért a bojlertest belsejére, amit vízkőoldóval spricceltem le. Ennek hála a vízkőoldó végigfolyt rajtam és rögtön mehettem is fürdeni, mert igen kellemetlen dolog az, ha az ember a verejtéken kívül vízkőoldóban is fürdik. A dobozra rá volt írva, hogy izgató hatású - és tulajdonképp igaz is volt. Végig izgatott voltam, hogy működni fog-e, de minden jó, ha a vége jó, ténykedésem siker koronázta és van egy 'szinte' új bojlerünk. Majd jobban figyelek ezután az állapotára és akkor mindketten elégedettek leszünk..
Ímhol a régi és az új anód. Van némi különbség.

Nincsenek megjegyzések: