2007. május 24., csütörtök

Közlekedés

Elkezdték építeni a jövőbeni M0-ás és M3-as autópályák találkozásait, ebből az alkalomból rajtaütésszerűen lezártak pár utat. Ettől természetesen az északi régió közlekedése összeomlott. Természetesen ezt sehol sem hirdetik, jó magyar módra nincsenek előjelzőtáblák, nincs tájékoztatás, nincsenek elkerülő utak. A buta paraszt vagy vár, vagy leleményes lesz. A leleményességbe beletartozik az a fajta ügyeskedés is, ami roppant balesetveszélyes helyzetet teremt, miszerint amikor a türelmetlenek meglátják a végeláthatatlan autófolyamot, akkor bőszen képesek egy kilométert is visszatolatni az autópályán, miközben újabb és újabb kocsik érkeznek mögöttük. Van aki inkább pofátlankodni kezd, szintén jó magyar szokás szerint, a pályamunka számára lezárt részen előzi meg a sort, hogy a végén agresszíven betolakodjon. Mindkettőből volt részem tegnap sajnos, amikor is a tíz perces utat egy óra alatt sikerült megtennem. Ráadásul az autóút forgalmát elterelik a régi fóti útra, ahol 200 méteren belül egy körforgalom és lámpás kereszteződés is van, amit természetesen nem programoztak át, így az M3 felé igyekvők a hagyományos rend szerint tudtak csak visszajutni a pályára, ezzel megbénítva a fóti út forgalmát is teljesen. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a mára igen forgalmassá vált tranzitútvonalnak számító 2/A út forgalmát beleterelték egy mellékútba, aminek a végén gyakorlatilag egy stoptábla van, és a keresztirányú forgalom is igen erős. Ilyen is csak Magyarországon történhet! Javaslatom a következő: Előjelző táblákat a 2/A, régi fóti út, és 2-es utakra olyan helyre, ahol még van menekülési útvonal. Az M3 díjfizetés kezdetét eltolni Mogyoród utánra, hogy a pályára tartók, Mogyoródnál, Fóton keresztül fel tudjanak hajtani az autópályára. Kitáblázott javasolt útvonalakat, amin az áthaladást vagy rendőrileg, vagy kihelyezett lámpákkal oldják meg, illetve ellenőrzést a terelt részen a pofátlankodók kiszűrésére. Tudom, újra bilibe lóg a kezem.. :-(

Nincsenek megjegyzések: