2006. október 31., kedd

Boszorkányság

Miért van az, hogy noha egyre jobban közeledik a világűr meghódítása, a háztartások egyre több korszerű berendezéssel vannak felszerelve, már a gyerekek is fejlett technikát használnak a mindennapjaik során, és  soha nem volt ennyire erős igény a természetfeletti dolgok iránt? Ismerőseimtől hallom, hogy rendszeresen kérik ki jós, vajákos ember tanácsát a sorsukat illetően, aki bizonyos jelekből 'értékes' tanácsokat adnak nekik. Egyáltalán hogy lehet megtudni, hogy jó-e a jós? Aki olyat mond nekünk, ami tetszik, az automatikusan jó? Vagy netalán az a jó, aki nem mond jót, ezzel zökkentve ki az embert a hétköznapi letargiájából? Alapvetően szkeptikus vagyok ezekben a kérdésekben. Nem utasítom el a természetfelettit, de nekem bizonyíték kell (nem ígéret. :-) ) A varázsvesszőt például kipróbáltam, és abban hiszek. Na persze nem a magyarázatokban, mert abból rengeteg van, hanem abban, hogy a dolog működik, hiszen saját magam láttam és tapasztaltam. De abban a jelenlegi tudásom szerint nem, hogy pár vonal a tenyerünkön alapvetően meghatározza az életünket, a kapcsolatainkat és a halálunkat. Ez azt jelentené, hogy tulajdonképpen a sorsunk a génjeinkbe van kódolva, és ezt túl merész lenne feltételezni szerintem.

Nincsenek megjegyzések: